Gépjármű átrás és okmányirodai ügyintézés
Az okmányirodai ügyintézésről
Sokan nem is gondolják, hogy egy autó adás-vételét követően mennyi teendője van addig, amíg az újonnan vásárolt autó a saját nevére nem kerül. Egy gépjármű eladása-vásárlása során bekövetkezett változások bejegyzése, azaz a gépjármű átírásának menete olyan akár egy útvesztő.
Most megpróbáljuk a legfontosabb tudnivalókat összegyűjteni Önnek!
- Talán furcsán hangzik, de az ismétlés sosem árt…Ne felejtsük el, hogy a legfontosabb dolgoz az, hogy az adás-vételt követően egyből írjuk meg és írjuk alá az adásvételi szerződést, a lakcímkártya számának megadásával együtt…ezt felejtik el a legtöbben.
- Az azonnal megköthető és már abban a pillanatban élő biztosítás nélkül hivatalosan el sem tudunk indulni autóvásárlás után, és az okmányirodában is szükség lesz rá. Biztosítás hiányában a büntetés mellett még azzal is számolnunk kell, hogy az okozott kárt nekünk kell kifizetni zsebből.
- A biztosítás megkötése után jön az eredetiségvizsgálat és még a műszaki vizsga is adott esetben.
Ha mindezeket elintéztük, akkor irány a kormányablak!
Mi mindegyik pontot elintézzük Ön helyett, egy hivatalos meghatalmazás után, akár pár óra leforgása alatt! Rugalmas időbeosztással, maximális szakértelemmel várjuk Önt!
Átírás, kivonás, első forgalomba helyezés…mindent elintézünk Ön helyett!
Az okmányirodai ügyintézéshez alapesetben az alábbiak szükségesek, ha át szeretnénk íratni a gépjárművet:
- adásvételi szerződés, két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva eredeti példányban
- járműkísérő lap (eredetvizsga)
- forgalmi engedély
- törzskönyv (új típusú forgalmi engedélynél)
- érvényes kötelező felelősségbiztosítás kötvénye a vevő nevére megkötve
- személyi igazolvány, lakcímigazolvány
- adókártya
Üzembentartó bejegyzése:
- üzembentartó szerződés, két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva
- kötelező felelősségbiztosítás kötvénye az üzembentartó nevére megkötve
- üzembentartó és a tulajdonos személyi igazolványa, lakcím igazolványa ill. mindkét fél személyes megjelenése
- forgalmi engedély
Dokumentumok amik az eredetvizsgához kellenek:
Az eredetiségvizsgálat elvégzését igazoló dokumentumra szükségünk van:
- ha a külföldről behozott használt gépjárművet vagy a jármű nyilvántartásban nem szereplő járművet forgalomba akarjuk helyezni
- ha a forgalomból végleg kivont járművet ismét forgalomba akarjuk helyezni
- ha kiviteli rendszámot igénylünk
- ha olyan szerelő munkálatot végeztetünk a gépjárműn, mely az alvázszám megváltozásával jár
- ha a tulajdonjogban történő változást be kívánjuk jelenteni.
- ha a vizsgálatot, bármilyen közhitelességi eljárás alá vonják a szakhatóságok
Regisztrációs díj befizetéséhez a következő papírok kellenek:
Külföldi forgalmi eng., adás-vételi, v számla, adóazonosító kártya, személyi ig., és lakcímkártya mindkét oldali másolat.
Meghatalmazás / céges: Cégkivonat, és Aláírási címpéldány